کد خبر : 566
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
-

‍ فرماندار ویژه دهلران:به زودی شاهد تحول در آبرسانی به روستاهای دهلران با طرح های در حال اجرا خواهیم بود.

‍ فرماندار ویژه دهلران:به زودی شاهد تحول در آبرسانی به روستاهای دهلران با طرح های در حال اجرا خواهیم بود.

..

به گزارش پایگاه خبری عصر دهلران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران دکتر صادقی گفت: با توجه به مشکلات آبی وافت شدید سفره هاي آبخوان آب زیرزمینی و بروز تنش کم آبی در تعدادي از روستاهای  دالپري و جلیزي ،سپتون و بلتا،چم هندي ،ذوالفقار و مملح و فتح و نصر 2 اخذ مجوز حفر 3 حلقه چاه آب شرب و مالکیت  یک حلقه چاه پیزومتر در اختیار شرکت آب منطقه اي انجام شد.

وی افزود: این پروژه پس از دو بار مناقصه متاسفانه هیچگونه شرکت کننده اي  نداشت که در حال حاضر با عنایت به موافقت استاندار محترم در حال انجام مناقصه به صورت ترك تشریفات می باشد.فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: بعد از  انجام مراحل اداري ظرف روز های آینده عملیات حفر سه حلقه چاه آب شرب به همراه آزمایش پمپاژ چاه پیزومتر شروع  می شود.صادقی یاد اور شد:در حال حاضر تامین آب شرب این روستاها با جیره بندي و تقسیم آب انجام می گیرد.

وی افزود: روستاهای صمانه و ابوغویر با توجه به انجام مقداري از پروژه مجتمع صمانه و ابوغویر در سنوات قبل ادامه عملیات پروژه  با تحویل 1200 متر لوله فولادي 80 گالوانیزه به سپاه ناحیه دهلران  واگذار و در حال عملیات اجرایی تکمیل خط انتقال می باشد که خرید الکتروپمپ شناور و کانکس فلزي به همراه تابلو برق انجام گردیده ودر هفته هاي آینده وبا تجهیز چاه مورد بهره برداري  قرار می گیرد.

فرماندار ویژه دهلران گفت:همچنین  مقدار شش کیلومتر لوله جهت  اصلاح شبکه هاي توزیع آب فرسوده روستاهای ذوالفقار ،بلتا،خیبر ،پتک اعراب و  بیات توسط خیر آبرسان تهیه و مقرر گردیده که در اختیار مجموعه سپاه قرار گیرد تا نسبت به عملیات اجرایی اقدام شود. 

صادقی گفت:در بخش موسیان نیز  احداث یک باب مخزن ذخیره 300 مترمکعبی  ،7 کیلومتر خط انتقال و 15  کیلومتراصلاح کامل شبکه توزیع آب روستاي پتک دیناروند توسط بسیج سازندگی استان در حال اجراء می باشد. 

وی اظهار کرد:در قالب قرارگاه محرومیت زدایی دو مجتمع آبرسانی به روستاهای وحدت و انقلاب و گورابین نیز  در حال انجام می باشند. فرماندار ویژه دهلران آبرسانی به روستاهای  کاور و هاویان و قیراب با اجرای خط انتقال از برتش به مخزن بیشه دراز از جمله کارهای بی نظیر این دولت برشمرد که قبلاً مغفول مانده بود و در قالب تفاهم وزارت نیرو با سپاه در حال اجرا می باشد.

صادقی این مقدار هزینه و این حجم عملیات  اجرایی در حوزه آبرسانی در تاریخ دهلران بی نظیر دانست  و از اهتمام جدی مدیران آبفای استان و شهرستان و مجموعه بسیج سازندگی سپاه در موضوع پروژه های در دست اقدام  آبرسانی به روستاها ی شهرستان قدردانی کرد وافزود: سال گذشته در مجموع  34 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به  شهرستان دهلران هزینه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.