کد خبر : 128
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
-

اینترنت یا اونترنت؟

اینترنت یا اونترنت؟

اینترنتی که روی اعصاب مردم دهلران است.

پایگاه خبری عصر دهلران-بهروز فرجی؛ دهکده جهانی لقبی بود که پس از فراگیر شدن اینترنت به کره زمین داده شد. باورِ متخصصین بر این بود که با توسعه شبکه اینترنت و افزایش سرعتِ آن، کاربران می توانند به راحتی بسیاری از مایحتاج خود را تأمین کنند.

با تسری اینترنت به کشورمان شاهد استفاده وسیعی از آن به واسطه سهل الوصول بودنش بودیم. کسب و کارهای اینترنتی پا گرفت و اوقات بسیاری از ایرانیان با وجود اینترنت رنگین و جذاب تر شد.

ولی گویا دهلران تنها شهر جهان خواهد بود که نیازی به اینترنت ندارد. شاید هم متخصصین در حال طراحی شبکه خاصی به اسم “اونترنت” برای این شهرستان هستند که اینترنت را جدی نمی گیرند. سرعت لاک پشتی، نوسانات شدید و قطعی های گاها تا چند ده ساعت از عادی ترین چالش های اینترنت دهلران است.

پیام های متعددی از کاربران از در اقصی نقاط شهرستان دریافت شده است که از وضعیت اینترنت منطقه خود شکایت داشتند.

امید از موسیان برای ما نوشت:
بنده دانشجوی ترم ۳ هستم و امتحان هامون مجازی هست. امروز بعد از اعتراضات ۱ هفته ایه شهر موسیان به قطعی آنتن و اینترنت باز هم شاهد قطع اینترنت بودیم.
آیا مخابرات فکر نمی‌کند کسانی مثل ما که امتحان دارن باید چکار کنند ؟؟
لطفاً صدای ما را به گوش مسئولین برسونید. من این امتحان رو افتادم چه کسی پاسخگوست؟

مجید از روستای تختان برای ما از وضعیت آنتن دهی روستای خود برای ما گفت:
روستای تختان حدود ۵ روز هست که تمام خطوط آن وقتی زنگ میزنی بوق می‌خورن ولی نه صدا میبرن نه صدا میارن فقط پیامک ارسال میشه اونم باید چند دفعه ارسال کنی . از اداره مخابرات خواهشمندیم پیگیری کند.
با سپاس.

فاطمه از دهلران برای ما نوشت:
سلام
خیابان مطهری بالا یه ماه اینترنت خانگی قطعه بسته هم میگیریم اینترنتش E یا H مخابرات هم پاسخگو نیست.

مصطفی گفت:
ما شهروندان انتهای خیابان جمهوری چند روزیه اصلا اینترنت نداریم اینترنت همراه اول روی E هستش و ایرانسل هم که به زور آنتن میده اینجا
تو این چند وقت این چندمین باره که اینجوری میشه یه مدت درستش میکنن بعد دوباره اینجوری میشه با قیمت گزاف بسته های اینترنتی می‌خریم بعد نمیتونیم از اینترنت استفاده کنیم خب ما تو این گرما و زندگی جهنم مون کجا بریم از کار و زندگی هم افتادیم واقعا این وضع کی تموم میشه؟
خواهشا پیگیری کنید

سحر هم از دهلران نوشت:
روی سخنم با مسئولین محترم مخابرات است.
نت خیابان فارابی وقدس شمالی همیشه ضعیف هست اما الان ۵ روز افتضاح شده.
مسئولین مخابرات میشه پاسخگو باشن و برای رفع مشکل اقدام کنند.

امروزه با توجه به وضعیت کشور و ویروس کرونا بسیاری از خریدهای لحظه ای و مهم مثل بلیط ها، کسب و کارهای اینترنتی، خبررسانی ها، امتحان های دانشجویان و دانش آموزان، فعالیت های علمی و تحقیقاتی و دانشجویی و همچنین ارتباطات به واسطه اینترنت است و قطع شدن های مکررش می تواند خسارات عظیمی به همراه داشته باشد.

سه عامل پوسیدگی سخت افزاری خطوط، نبودن متخصصین و پشتیبان هایی برای رفع عیوب کاربران و شبکه و همچنین عدم فعالیت اپراتورهای مختلف ارائه دهنده، موجب افسار گسیختگی آزار دهنده وضعیت اینترنت شده است. از اینترنت قرار نیست خیر ببینیم، به امید اونترنت!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.