کد خبر : 207
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
-

فرمانداری ویژه شهرستان دهلران رسماً افتتاح شد

فرمانداری ویژه شهرستان دهلران رسماً افتتاح شد

آئین افتتاحیه فرمانداری ویژه دهلران با حضور استاندار محترم و معاون اقتصادی استاندار و نماینده مردم در مجلس، فرماندار ویژه دهلران و امام جمعه دهلران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر دهلران، استاندار ایلام گفت:
ارتقا دهلران به فرمانداری ویژه نقش مهمی در توسعه همه جانبه شهرستان و ساختار اداری آن دارد.
محمد نوذری افزود: حضور در شورای اداری در شهرستان و پیگیری مسایل و مشکلات شهرستان از دیگر اهدافی بود که در این سفر پیگیری شد و بحث کرونا که یکی از مباحث مشکلات استان است و تصمیماتی برای راه اندازی سی تی اسکن در بیمارستان دهلران گرفته شدتا اواسط هفته آینده سنوگرافی نیز محقق خواد شد.
استاندار ایلام گفت:فرمانداری ویژه به لحاظ ساختاری باعث می شود که فرماندار شهرستان بعنوان معاون استاندار موضوعات را پیگیری کند و نیازی نیست که فرماندار این مسیر 250کیلومتری تا استان را طی کند و اختیارات بیشتری دارد.
نوذری یادآور شد: مدیران برخی ادارات شهرستان بعنوان معاون مدیر کل ارتقا پیدا می کنند و اختیارات انها هم بیشتر می شود و همه اینها موجب تسریع در حل و فصل مشکلات مردم و توسعه شهرستان خواهد شد.
وی گفت:از لحاظ کلی کار بزرگی شد و در حوزه سرمایه گذاری،اداری و اجرایی می تواند برای توسعه شهرستان موثر باشد و دهلران در حوره های مرز،کشاورزی، صنعت، پتروشیمی و گاز از شهرستان های مهم استان محسوب می شود
استاندار ایلام تاکید کرد:بحث ایام محرم و رعایت پروتکل ها از دیگر موضوعات بود در این زمینه فرماندار و مسئولان شهرستان باید موضوعات را پیگیری کنند
وی به بازدید از کارخانه سیمان دهلران هم اشاره و افزود: این کارخانه از مطالبات مردم شهرستان بود در سفر رئیس دستگاه قضا به استان پیگیری شد و دستور حل مشکل داده شد و در جلسه روز یکشنبه آینده مشکل کارخانه سیمان حل و فصل و زمینه اشتغال 400نفر از جوانان منطقه فراهم خواهد شد.
نوذری از آمادگی همه دستگاه ها برای حل مشکل کارخانه سیمان دهلران خبرداد و گفت: مجموعه رایزنی ها و پیگیری ها و دستور ریاست دستگاه قضا منتج به نتیجه خواهد شد و مردم دهلران و استان از مزایای کارخانه سیمان دهلران بهره مند خواهند شد.

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی برای تحقق خواسته های مردم با کسی معامله نمی کنم و تا حصول نتیجه تلاش خواهم کرد.

بهزاد علیزاده در آئین افتتاحیه فرمانداری ویژه دهلران گفت: فرمانداری ویژه یکی از مطالبات جدی و قدیمی مردم شهرستان دهلران است که همیشه مطرح بوده که با پیگیری ها امروز شاهد استقرار فرمانداری ویژه در این شهرستان مرزی هستیم که این موفقیت را به مردم استان و شهرستان تبریک می گویم.
وی افزود: امیدوارم این مهم بتواند برای شهرستان منشا خیر و برکت و پیشرفت شود و با توجه به مسافت 220کیلومتری شهرستان تا استان تعداد زیادی از ادارات جایگاه ادرای آنها به معاون مدیر کلی ارتقا پیدا می کند و فرماندار بعنوان معاون استاندار ارتقا پیدا می کند و بسیاری از مشکلات و موضوعات مردم در شهرستان حل و فصل می شوند و قدرت چانه زنی مدیران بالاتر می رود و این کمک به حل و فصل پروژه های مهم شهرستان خواهد کرد.
علیزاده با اشاره به شناخت مطالبات مردم دهلران گفت: من برای تحقق مطالبات و حقوق مردم حوزه جنوب با هیچ کس معامله نخواهم کرد و تحقق مطالبات بحق و قانونی مردم را تا حصوص نتیجه دنبال خواهم کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای سالامی به فاکتورهای لازم برای ارتقا فرمانداری به فرمانداری ویژه افزود:با تلاش ها و پیگیری ها و رایزنی های همه جانبه و حمایت دولت و سایر مسئولان دهلران توانست مجوز فرمانداری ویزه را کسب و امروز شاهد خوشحالی مردم شهرستان هستیم.
نماینده مردم دهلران،آبدانان،دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسئولان استانی و استاندار محترم،مسئولان شهرستانی و همراهی مدیر کل اطلاعات استان و اصحاب رسانه در تحقق این مهم تقدیر و گفت:چیلات،راه آهن،راه های شهرستان و آبگرم از مطالبات جدی هستند و در ماه های آینده شاهد خبرهای خوبی برای حوزه جنوب و شهرستان دهلران خواهیم بود.
وی از مطرح کردن مشکلات کارخانه سیمان دهلران در سفر رئیس قوه قضائیه به استان خبرداد و افزود:مدیر عامل کرخانه سیمان باید برابر برنامه زمانبدی پروژه را تکمیل و مسئولان نظارت لازم را اعمال نمایند تا به سرانجام برسد.
علیزاده از گشایش اعتبارات ال سی برای پتروشیمی خبرداد وگفت:این کار باعث شد که پیمانکاران اصلی پای کار بیایند و در مواقعی بحث انتقال خوراک پتروشیمی دهلران به جاهای دیگر مطرح بود که ما به شدت مخالفت کردیم و اجازه این کار را نمی دهیم و از وزارت نفت خواستاریم این پروزه را تثبت کنند.
نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق بازنشستگی و شرکت های سرمایه گذاری تلاش تا فاصله بهره برداری ان جی ال و پتروشیمی به حداقل برسد.
وی در خصوص سی تی اسکن دهلران هم گفت: با توجه به شرایط کنونی کرونایی و از طرفی رجوع مردم برای سی تی اسکن به ایلام و خوزستان درخواست می شود مسئولان بهداشت و درمان استان تلاش کنند این دستگاه راه اندازی تا بخشی از مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

دهلران روند توسعه را با سرعت در پیش گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: با اقدامات خوبی که در این چند ماه انجام گرفت، دهلران روند توسعه را با سرعت در پیش گرفته است.
مجید عسگری روز پنجشنبه در آیین افتتاح فرمانداری ویژه دهلران با تقدیر از زحمات هیات دولت، استاندار و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این خواسته بحق مردم دهلران اظهار داشت: این مهم روند توسعه شهرستان را سرعت می بخشد.
وی با اشاره به ۲ رویداد مهم یعنی افتتاح فرمانداری ویژه شهرستان و آغاز بکار مجدد پروژه کارخانه سیمان دهلران افزود: امروز به همت دولت و استاندار محترم و دستور ویژه رئیس دستگاه قضا و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضائی در استان و سازمان بازرسی وتمامی دست‌اندرکاران کارخانه سیمان دهلران روند عملیات اجرایی خود را از سر گرفته است.
فرماندار ویژه دهلران با بیان خدمات دولت در شهرستان علی رغم محدودیت منابع و تحریم و خشکسالی و سیل تاکید کرد: هیچ خدمتی از دولت با وجود همه این شرایط تعطیل نشد و خدمات ادامه پیدا کرد.
عسگری با تبریک به رئیس جمهور جدید یادآور شد: امیدواریم با اتحاد و همدلی و تلاش شاهد گره گشایی از مشکلات مردم در دولت سیزدهم باشیم.
وی به شرایط قرمز کرونایی شهرستان اشاره و اضافه کرد: اصناف و بازاریان مردم و کادر درمان همکاری بیشتر کنند تا از این پیک هم عبور کنیم چرا که تقریبا ظرفیت تخت های بیمارستان تکمیل است.
فرماندار ویژه دهلران از همه مردم خواست در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش همکاری کنند.
عسگری واکسیناسیون نیروهای شرکت ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: رفع مشکلات بیمارستان و راه اندازی سی تی اسکن و سنوگرافی و حل مشکلات آبگرم از موضوعات مهمی هستند که امیدواریم استاندارمحترم پیگیری و حل و فصل کنند.

امام جمعه دهلران
خواسته ها و مطالبات مردم دهلران در حد ملی هستند و مردم چشم انتظار چنین برنامه هایی برای حل آنها هستند و فرمانداری ویژه از موضوعاتی بود که نماینده مردم در مجلس در دوران فرمانداری در دهلران پیگیری و امروز در قامت نماینده مردم آنرا به سرانجام رساند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: بار سنگین فرمانداری ویژه بر دوش دولت سیزدهم است و امیدواریم این مهم در حد حرف نماند و سایر اقدامات به لحاظ ساختاری و اداری و سایر موضوعات نیز محقق و مردم دهلران از مزایای فرمانداری ویژه به بهترین نحو بهره مند شوند.
وی به تامین نیروی انسانی شهرستان اشاره کرد و گفت: نیاز است از فرزندان این شهرستان در پست های مدیرکلی یا معاون مدیر کل در استان بکار گیری شوند تا برای رفع مشکلات منطقه و چانه زنی برای جذب اعتبارات تلاش کنند.
موسوی توجه به آب رسانی به برخی روستاها، حل مشکلات آبگرم، جاده ها و مسیرهای دهلران به اندیمشک و مهران را خواستار شد و افزود: مرز چیلات از مطالبات جدی است که باید گشایش یابد تا مردم دهلران از مزایای ۲۲۰ کیلومتری مرز با کشور عراق بهره مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.