کد خبر : 148
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
-

دهلران فرمانداری ویژه شد

دهلران فرمانداری ویژه شد

فرمانداری ویژه جایگاهی سیاسی است که از فرمانداری بالاتر و از استانداری پایین تر است و شخص اول آن از فرماندار بالاتر و از استاندار پایین تر است.

به گزارش پایگاه خبری عصر دهلران و به نقل از روابط عمومی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور طی تماس تلفنی با بهزاد علیزاده نماینده مردم شریف دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره اعلام داشت در جلسه عصر امروز هیئت دولت با ارتقا فرمانداری دهلران به فرمانداری ویژه موافقت شده است.

بهزاد علیزاده ضمن تشکر و قدردانی از اعضای محترم هیئت دولت این موفقیت بزرگ را به مردم عزیز استان ایلام، به ویژه مردم مرزدار، قدرشناس و ولایتمدار شهرستان دهلران تبریک گفت و افزود : امیدوارم با تحقق این مطالبه ی بحق شاهد پیشرفت و توسعه بیش از بیش شهرستان دهلران باشیم

لازم به ذکر است هفته آینده با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی رسماً فرمانداری ویژه دهلران افتتاح می گردد.

طبق قانون اساسی در صورتی که شهرستانی بتواند حداقل های جمعیتی، جغرافیایی و تاریخی را برآورده کند این امکان را دارد که به جای فرمانداری به فرمانداری ویژه تبدیل شود. فرمانداری ویژه جایگاهی سیاسی است که از فرمانداری بالاتر و از استانداری پایین تر است و شخص اول آن از فرماندار بالاتر و از استاندار پایین تر است.

با تبدیل شدن دهلران به فرمانداری ویژه، فرماندار ویژه دهلران به طور مستقیم و به طور همزمان به معاون استاندار تبدیل شده و در تمام جلسات مهم استانداری جزو حاضرین است که حق رأی و دخالت در تصمیمات مهم استانی را خواهد داشت. این موضوع سبب خواهد شد که سایه بهانه هایی مانند “ایلامی ها نمی گذارند” یا مشکل از “بالا است” از روی کم لطفی بعضی از مسئولین و ادارات برداشته شده و امورات جزیی و مهم با شتاب بیشتری اجرا شوند. ضمنا این موضوع در تقسیم بندی های بودجه ای تاثیرات مستقیم و مهمی خواهد داشت.

جایگاه مسئولین اداره های جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارائی، تعاون کار و رفاه اجتماعی‌، صنعت، معدن و تجارت‌ و اداره اطلاعات به طور همزمان به معاون مدیر کل ارتقاء می‌یابد و این موضوع باعث می شود ریاست ادارات مذکور در تمام جلسات استانی حاضر بوده و قدرت رأی و تصمیم گیری هم وزن سایر معاونین کل داشته باشند.

فرماندار ویژه با توجه به اینکه در جایگاه معاون استاندار قرار دارد می تواند با استفاده از این جایگاه در برخی امور به طور مستقیم با دولت و وزیران مختلف مکاتبه کرده و در برآورده نمودن حق شهرستان نقش موثرتری داشته باشد.

فرمانداری ویژه موجب ارتقای سطح شهرستان از بعد سیاسی و متعاقب آن جذب بودجه و احتمالا ایجاد اشتغال خواهد شد. کاشان،نجف آباد، دزفول، آبادان، سقز، مرند، مراغه و … جزو فرمانداری های ویژه ایران هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.