کد خبر : 49
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
-

بازار شب را فعال کنیم

بازار شب را فعال کنیم

دهلران. شهری که حالا دیگر گمنام نیست. هر روز روی سکوی اول تا سوم بیشترین گرمای ایران در شبانه روز ایستاده و رسما خودش را با “گرما” در ایران معرفی می کند.

عصر دهلران _ دهلران. شهری که حالا دیگر گمنام نیست. هر روز روی سکوی اول تا سوم بیشترین گرمای ایران در شبانه روز ایستاده و رسما خودش را با “گرما” در ایران معرفی می کند.

گرما پدیده بسیار مضری است. بافت های انسان بسیار آسیب پذیر هستند و گرما به طور مستقیم روی اغلب آنها تاثیر می گذارد. بافت حساس چشم، پوست و مو، کلیه ها (به دلیل تعرق زیاد)، قلب و سیستم گردش خون (به دلیل رقت خون و تغییرات فشار)، آسیب های مغزی (حساس بودن شریان های مغزی) و … همه از گرما تأثیر پذیرند.

علامت سؤال بسیار بزرگی وجود دارد اینکه اهالی دهلران و کسبه های بازار چرا در اوج گرما باز هم ترجیح می دهند که صبح و ظهر و عصر سر کار باشند ولی شب که هوا بهتر است بازار کلا تعطیل شود؟

شب ها هوا بهتر است. برق کمتری برای خنک کردن مغازه ها مصرف می شود. مردم رغبت بیشتری برای بیرون آمدن دارند. آسیب کمتری مخصوصا به خانم ها و کودکان وارد می شود و کسانی که به دلیل بیماری نسبت به گرما معذور هستند هم می توانند بیرون بیایند.

شب از اذان تا حوالی ساعت دوازده به طور مستقل در بسیاری از شهرها یک شیفت کامل کاری برای کسبه است که اتفاقا دخلِ بالایی دارد. سیمای شهر هم فوق العاده بهتر می شود. اگر از بالا به شهر نگاه کنیم، تفاوت بسیاری است بین شهری با چراغ های رنگی روشن و آدم های فعال و شهری سوت و کور و تاریک.
به “شب” بیشتر فکر کنیم.

علیرغم برخی از مشکلات، خیلی چیزها هم وجود دارد که ربطی به مسئولین ندارد. آیا خودمان عملکرد معقولی داریم؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.