کد خبر : 544
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
-

تجمع کارگران در اعتراض به تعطیلی پتروشیمی دهلران جلوی فرمانداری ویژه دهلران

تجمع کارگران در اعتراض به تعطیلی پتروشیمی دهلران جلوی فرمانداری ویژه دهلران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر دهلران امروز سه شنبه جمعی از کارگران پتروشیمی دهلران تجمعی مسالمت آمیز و به دور از هر گونه تنش در مقابل فرمانداری دهلران داشتند و از مسوولین خواستار پیگیری ادامه ساخت این مجتمع پتروشیمی شدند. کارگران با پلاکاردهای “پتروشیمی دهلران را تعطیل نکنید” و “تعطیلی پتروشیمی دهلران یعنی آغاز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر دهلران امروز سه شنبه جمعی از کارگران پتروشیمی دهلران تجمعی مسالمت آمیز و به دور از هر گونه تنش در مقابل فرمانداری دهلران داشتند و از مسوولین خواستار پیگیری ادامه ساخت این مجتمع پتروشیمی شدند.

کارگران با پلاکاردهای “پتروشیمی دهلران را تعطیل نکنید” و “تعطیلی پتروشیمی دهلران یعنی آغاز فاجعه بزرگ” و “تعطیلی پتروشیمی دهلران یعنی بیکاری ۲۰۰۰ نفر” تجمع کردند.

به تازگی خبرهایی درباره توقف ساخت پتروشیمی دهلران ایلام با وجود پیشرفت ۵۰ درصدی و تسویه کارگران منتشر شده است.

دکتر صادقی در نشست با جمعی از کارگران و پیمانکاران خورد پتروشیمی دهلران که در درب فرمانداری تجمعی داشتند گفت: در طول این مدت که شایعه تعطیلی پتروشیمی دهلران مطرح شده است استاندار محترم و نماینده مجلس شورای اسلامی و فرمانداری ویژه شهرستان و اعضای شورای تامین استان و شهرستان و در کل دولت و مجلس پیگیر کار شما هستند و رایزنی ها انجام شده است و همه حامی نیروهای بومی و ادامه روند کاری پروژه هستند.

وی یادآور شد:دولت دکتر رئیسی بر فعالیت پروژه ها تاکید دارد و مگر امکان دارد پروژه ای با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و این حجم سرمایه گذاری تعطیل شود و همه مسئولان بااستفاده از همه ظرفیت ها پای کار هستند و بی شک از حق و حقوق نیروهای بومی و پروژه دفاع می کنند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به رایزنی ها و پیگیری های استاندار محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری ویژه شهرستان برای پتروشیمی دهلران و دفاع از حقوق نیروی کار افزود:

مجموعه پیگیری ها ورایزنی ها همه مسئولان در راستای جلوگیری از تعطیلی پروژه و بیکار شدن نیروهای شاغل درآن است.

صادقی با اشاره به فاصله بهره برداری ان جی ال و پتروشیمی با توجه به پیشرفت بالای ان جی ال دهلران افزود: سرمایه گذار ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران اذعان دارد که در آمد زایی از محل خوراک ان جی ال هزینه کار و پیشرفت پتروشیمی می شود و زمانی که پتروشیمی دهلران بهره برداری شود مجدد خوراک به پتروشیمی دهلران وارد خواهد شد و این منوط به تعهد سرمایه گذار به مجموعه مدیریت استان می باشد.وی با اشاره به اینکه هیچکس اجازه تعطیلی پتروشیمی دهلران را نمی دهد افزود:تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مهار تورم ورشد تولید است و این در سراسر کشور حکم فرما می باشد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به رایزنی ها و گفتگوها افزود:سرمایه گذار پتروپالایش و پتروشیمی و ایستگاه تقویت فشار همه بر ادامه کار و فعالیت پروژه ها تاکید دارند و نماینده نهاد ریاست جمهوری هم روز گذشته از پتروشیمی بازدید و در جریان همه امور قرار گرفته اندو اطمینان خاطر داشته باشید که مجموعه رایزنی ها و پیگیری ها و قول سرمایه گذار بر ادامه فعالیت پتروشیمی و جلوگیری از بیکاری نیروهای شاغل در آن است.

بیات مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت در برقرای تماس تلفنی فرماندار ویژه دهلران با وی گفت:پتروشیمی دهلران تعطیل نمی شود و مقداری روند کار با توجه به کمبود منابع کند شده است که مجموعه رایزنی ها برای جذب اعتبار وسرعت بخشی پروژه ادامه دارد.

فرماندار ویژه دهلران در این تماس تلفنی در حضور کارگران و پیمانکاران خورد پتروشیمی دهلران با مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت بر ضرورت رفع دغدغه نیروی کار تاکید و خواستار حضور وی در شهرستان و رفع چالش در این حوزه شد.

عبدالحسین بیات هم قول داد که فعالیت پتروشیمی دهلران ادامه دارد و دغدغه ها را درک می کند.

فرماندار ویژه دهلران همچنین در تماس با حمیدی بعنوان مدیر عامل پتروشیمی دهلران بر ادامه روند کار پتروشیمی و جلوگیری از تعدیل یا اخراج نیروها تحت هر شرایطی تاکید کرد.

در این نشست نیروهای شاغل در پتروشیمی و پیمانکاران خورد این پروژه نیز مطالبات خود را بیان کردند و خواستار پیگیری ادامه فعالیت پروژه از طریق وزیر نفت و ریاست جمهوری شدند.

چند روزی است که بحث تعطیلی پتروشیمی دهلران در فضاهای مجازی و رسانه مطرح است و امروز نیز جمعی از کارگران ان برای مطالبه خود به فرمانداری مراجعه کردند.

در این مدت هم استاندار محترم و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه دهلران پیگیر این موضوع شدند و مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت و مدیر عامل پتروشیمی دهلران و سایر متولیان این پروژه قول دادند که پروژه تعطیل نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.