کد خبر : 465
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
-

افزایش ۶۰ درصدی برداشت گندم

افزایش ۶۰ درصدی برداشت گندم

امسال برداشت گندم در استان ۶۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر دهلران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران استاندار ایلام در جشن برداشت گندم در بخش موسیان شهرستان دهلران گفت:خرسندم که در جشن برداشت گندم حضور دارم و در جشن شکرگزاری شما حضور دارم.

دکتر بهرام نیا افزود:بهره برداران در تولید محصول استراتژیک گندم تلاش می کنند و در افزایش تولید و اقتصاد تلاش دارند.

وی گفت:سال گذشته ۱۶۰هزار تن برداشت گندم در استان داشتیم و امسال ۲۶۰ هزار تن است.

بهرام نیا از تلاش های نماینده مجلس برای خدمت به مردم هم تقدیر و گفت: رعایت حق و حقوق شما در قیمت گذاری رعایت و تسریع می شود.

فرماندار ویژه دهلران در جشن گندم در بخش موسیان گفت:در سفر جنابعالی دیدار با مردم سه بخش مرکزی و موسیان و دشت عباس دییده شد.

دکتر صادقی افزود:دهلران قطب تولیدات کشاورزی استان است و در گندم برند کشور و در تولید کلزا مقام سوم کشور داریم و ۵۰ درصد محصول گندم استان در دهلران است.

امام جمعه دهلران هم از استاندار انقلابی و جهادی استان قدردانی و گفت:خدا را شاکریم که امروز شاهد جشن گندم در بخش موسیان هستیم.

سید محسن موسوی افزود:کشاورزان در تولید و اقتصاد نقش برجسته دارند.مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان علیه بیمار ها کار انجام شده است.

عموزاده افزود:در استان ۱۵۰ هزار هکتار زیر کشت گندم داریم که پیش بینی می شود ۳۵۰هزا تن گندم و ۷۰ هزارتن جو برداشت شود و ۳۰ مرکزخرید و۱۶ سیلوی فعال داریم.

علیزاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی هم گفت:خدا را شاکریم که به برکت نزولات آسمانی و علی رغم مشکلات بهره برداران تلاش و امروز شاهد برداشت گندم در بخش موسیان هستیم وی گفت:بعنوان عضو کمیسیون کشاورزی با توجه به هزینه های تولید این قیمت عادلانه نیست وظلم به کشاورزان است و مراتب نگرانی کشاورزان را منتقل کرده ام.

نماینده حوزه جنوب افزود: از دولت انتظار داریم افزایش قیمت را اعمال نماید.وی گفت:یکی از دغدغه کشاورزان بحث آب بهای کشاورزان است و باید برای ان چاره اندیشی شود.

علیزاده اظهار کرد:۱۵ میلیارد تومان پرونده برای ادوات کشاورزی در استان اماده شده و ۲۵ دستگاه کمباین در ان هست و درمکانیزاسیون و رونق کشاورزی نقش دارد.

مدیر کل غله استان گفت:در استان ۱۵ سیلو و ۲۳ مرکز خرید داریم و۷ سیلو در دهلران اماده خرید گندم است.سعید شریفی افزود:۶ هزار تن گندم ما تحویل گرفتیم و با نرخ گذاری بهای گندم پرداخت میشود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.