کد خبر : 172
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
-

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام

به گزارش پایگاه خبری عصر دهلران، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نسبت به انتقاد پایگاه خبری عصر دهلران نسبت به عدم نصب دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهدا دهلران جوابیه ای صادر کرد.

متن جوابیه بدین شرح است:

مدیر محترم پایگاه خبری عصر دهلران

با سلام و احترام
مطلب ذیل در پاسخ به درج مطلبی در این کانال تلگرامی با مضمون مشکلات دستگاه سی تی اسکن در شهرستان دهلران به حضورتان ارسال می‌گردد.

به استحضار می‌رساند که به دلیل وجود سرچشمه‌های آب گرم حاوی گوگرد در ۵ کیلومتری بیمارستان شهداء و سرازیر شدن آن به سوی شهر، همواره دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی این مرکز درمانی به واسطه آن دچار خرابی و آسیب می‌شوند و این مسئله به دفعات مکرر به وقوع پیوسته که مستندات آن موجود می باشد.
در تمام دفعات آسیب و خرابی دستگاهها، دانشگاه علوم پزشکی توان خود را صرف تعمیرات آنان نموده و به عبارتی بخش زیادی از اعتبارات دانشگاه صرف این مسئله گردیده است. دانشگاه برای تامین مخارج تحمیل شده به سیستم در شهرستان دهلران مجبور شده که از اعتبارات خود و سایر شهرستانها بکاهد و به این شهرستان اختصاص دهد.
لذا باید مشکل اصلی را در جای دیگری جستجو کرد که همان سرچشمه‌های آب گرم حاوی گوگرد در دهلران و سرازیر شدن آن به سمت شهر است و باید به حال آن تدبیری اندیشیده شود و گرنه این روند همچنان ادامه خواهد داشت و باعث آسیب به دستگاهها و تجهیزات تشخیصی و درمانی می‌شود.
رابطه با دستگاه سی تی اسکن شهرستان دهلران؛ دستگاه جدید سومین دستگاه سی تی اسکن است که به این شهرستان اختصاص می‌یابد در حالی که برخی از شهرستان‌های استان فاقد این دستگاه هستند.
این دستگاه حدود ۴۰ روز است که وارد شهرستان شده و در این مدت فرآیندهای نصب و راه اندازی آن از جمله اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی، آماده‌سازی فضای مورد نظر شرکت نصاب جهت نصب و راه اندازی و مراحل خرید یو پی اس آن انجام شده و باعث طولانی شدن راه اندازی آن گردیده است.
همچنین دانشگاه برای تهيه و نصب دستگاه یو پی اس، مناقصه مربوطه را برگزار نموده و برای اين مسئله بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته که شرکت برنده مناقصه قول مساعد داده که در روزهای آتی، یو پی اس را نصب و دستگاه سی‌تی‌اسکن را راه‌اندازی نماید.
در خاتمه نیز امیدواریم مسئولان شهرستان دهلران از توان و ظرفیت استان و شهرستان برای رفع مشکل اصلی در این قضیه که همان سرچشمه‌های آب گرمه گوگرد است، استفاده نمایند تا دیگر شاهد نقص و خرابی و آسیب به دستگاههای حساس تشخیصی و درمانی در این دیار نباشیم.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.