کد خبر : 371
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۲
-

 از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان این شهرستان هزینه شده است.

 از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان این شهرستان هزینه شده است.

عبدالرضا باسره در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش عصر دهلران ، عبدالرضا باسره در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: این اعتبار در زمینه های کمک های بلاعوض و تسهیلات بوده است.

وی افزود: از این اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و ۶۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض خارج از مستمری می باشد.

رئیس کمیته امداد دهلران یادآور شد: بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده که شامل و شهریه دانشجویی ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال، اردوها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، کمک هزینه تحصیلی سه میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال، آموزش خانواده ۱۱۷ میلیون ریال ، کانون ها ۵۹۹ میلیون ریال ، امر به معروف و آموزش خانواده ها ۵۰ میلیون ریال ، حمایت های اجتماعی و عمران و تعمیرات اجاره مسکن جهیزیه و سایر کمک های موردی ۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است .

باسره از تهیه ۱۰۸ مورد جهیزیه در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۸۳ مورد کمک لوازم خانوادگی شامل کولر، بخاری ، یخچال، اجاق گاز نیز با هزینه ۴ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال نیز در سال جاری انجام شد.

وی اظهار کرد: امسال ۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال حمایت درمانی صورت گرفته و برای توانمندسازی و اشتغال خانواده های تحت حمایت و غیر تحت حمایت دارای شرایط از منابع بانکی و صندوق ولایت با پرداخت ۳۹۳ میلیارد ریال برای ۵۴۲ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد دهلران از پرداخت تسهیلات خرد شامل وام کارگشایی ودیعه مسکن و هزینه درمانی به تعداد ۳۱۴ فقره با هزینه ۴۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: از محل مساعدت خیرین و مردمی نیز ۷۸ میلیارد ریال رقم تعهد سال جاری بود که در این حوزه ۱۳۸ درصد رشد داشته ایم و آن را به ۱۰۸ میلیارد ریال رسانده ایم.

باسره با اشاره به جمع آوری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از صندوق صدقات گفت: اکرام ایتام و حامی یابی یکی از برنامه هاست و ۱۷۶ ایتام تحت حمایت داریم که حامی کمک خود را مستقیم به حساب آنها واریز می کند ، ۱۶ میلیارد ۷۳۸ میلیون ریال تاکنون به حساب آنها توسط حامیان واریز شده است که میانگین دریافتی هر یتیم در ماه ۸ میلیون ۶۴۵ هزار است.

وی به وجود ۱۰۹ فرزند محسنین هم در شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون هفت میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال توسط حامیان برای محسنین واریز شده و میانگین دریافتی ۶ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال بوده است.

باسره بر ضرورت حمایت خیرین از کمیته امداد تاکید کرد و افزود: حامی یابی و حمایت از محسنین و مشارکت مردم در امر پرداخت زکات از موضوعاتی هستند که دست یاری خود را به سوی مردم در این زمینه ها برای کمک به مستمندان دراز می کنیم.

گفتنی است در شهرستان دهلران ۲ هزار و ۴۱۲ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۴۶۸ نفر تحت حمایت امداد هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.